Дефектоскопія – комплекс заходів, спрямованих на виявлення прихованих дефектів об'єкта контролю.
Основним завданням дефектоскопії у будівництві є встановлення можливості подальшої експлуатації об'єкта контролю за призначенням. Реалізація дефектоскопії відбувається за рахунок різних способів пошуку відхилень технічних показників чи властивостей об'єкта контролю від заданих у нормативних документах. Це можуть бути дефекти типу порушення суцільності металоконструкцій, зміни фізико-механічних характеристик, геометричних розмірів. Сучасні методи та засоби проведення дефектоскопії дозволяють їх своєчасно виявляти, попереджати можливі руйнування та, як наслідок, виникнення аварій.
Детальніше: Дефектоскопія у будівництві
Ультразвуковий метод контролю відноситься до неруйнівних методів. Цей метод широко застосовують для контролю зварних з'єднань з низьколегованих та низьковуглецевих сталей, алюмінію, міді та їх сплавів
Механічні деформації, що розповсюджуються в пружному тілі, називаються акустичними або пружними хвилями. Їх поділяють на інфразвукові (частота коливання до 30Гц), звукові (20 - 20•104 Гц), ультразвукові (від 2 • 104 до 109 Гц) і гіперзвукові (понад 109 Гц). При поширенні акустичної хвилі частки середовища, якими вони проходять, здійснюють коливання щодо точок рівноваги. Якщо частки коливаються вздовж, такі хвилі називаються поздовжніми, якщо перпендикулярно – поперечними. У твердому тілі можуть виникати як подовжні, так і поперечні хвилі. Розрізняють також поверхневі хвилі, що розповсюджуються лише на поверхні тіла. Для контролю зварних з'єднань при ультразвуковій дефектоскопії в основному використовують поперечні та поздовжні ультразвукові хвилі. Швидкість ультразвукових хвиль залежить від властивостей матеріалу або середовища, в якому вони поширюються.
Детальніше: Принцип роботи ультразвукового дефектоскопу
Усі методи вимірювання твердості металів можна умовно розділити на дві групи: прямі та непрямі.
Детальніше: Методи виміру твердості металів
На перший погляд робота з товщиноміром покриттів дуже проста, і схема виконання виміру виглядає так:
Детальніше: Інструкція з експлуатації товщиноміра
Основним покликанням приладів для вимірювання товщини лакофарбового покриття автомобілів, по праву можна вважати визначення ступеня пошкодження автомобіля, в історії експлуатації, при придбанні його на вторинному ринку. Якщо ж, наприклад, товщина лакофарбового покриття, трохи відрізняється від стандартної заводської це може свідчити про незначні підфарбування, найчастіше ця товщина не перевищує 100-200 мкм. То в деяких місцях, у випадку, коли товщина лакофарбового покриття досягає 1000 мкм, може свідчити про нанесення ґрунтувальних та шпаклювальних матеріалів, які застосовують при відновленні кузова автомобіля після серйозних ДТП.
На ринку пропонується велика кількість різноманітних товщиномірів для вимірювання товщини лакофарбових покриттів. І з кожним навіть не роком, а місяцем їхня різноманітність та асортимент тільки зростає. Більшість приладів, від яких не потрібна велика точність вимірювань родом з «Піднебесної».
Детальніше: Товщиномір лакофарбових покриттів